torsdag 2 april 2015

Serial på svenska: "Fallet"

Aftonbladet gör en egen version på dundersuccén Serial. Det är en radioprodd som tar upp ett 29 år gammalt mordfall där gärningsmannen kanske är oskyldig.

De kallar det för "Fallet".

Det är lustigt att kvällstidningar går före radion när det gäller en radiopodd på det här sättet. Detta är i vissa aspekter så amatörmässigt gjort att  jag kan tänka mig att det kliar i fingrarna på många kompetenta radiojournalister.

Jag ska inte uppehålla mig vid bristerna. Två förtjänster förtjänar att lyftas fram. Bakgrundsmusiken och reportern Anders Johanssons genomhyggliga framtoning.

Jag tror ändå jag lyssnar vidare även nästa avsnitt.

Uppdatering: del 2 är ingen höjdare. Orkade inte lyssna klart.

Uppdatering: Är tillbaka och lyssnar. Del 3-4 är helt ok. Gillar verkligen musiken. Den skänker feeling. Femte delen handlar om falska erkännande och det är kul att höra om de över 100 personer som erkänt mordet på Olof Palme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar